About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Friday, October 4, 2013

Makan2 @ Rumah Makan Cibiuk, Putra Kajang

Assalamualaikum!

Ape khabar semua? Alhamdulillah bertemu kembali kita di hari Jumaat yang indah ni.. Cewahhh intro! Ahaks

So, semalam ME gaji, and slalunye bile dah gaji mula la nak makan best2 kan ahaks..

Actually mula2 asalnya saya diperkenalkan dengan Rumah Makan Cibiuk ni, saya tanya opismet, kat mane nak cari pavlova? Sebab tak rajin nak order online.. Teringin nak makan kekdahnye~

So akak ni pun sajes la RM Cibiuk ni sebab katenye ade pavlova as dessert and makanan2 dia pun sedap2.. So kitorang pun gigih la menggugel utk tgk review2 pengunjung gitu :)

After reading a few reviews, saya pun decide nak try la ajak ME, sebab RM Cibiuk ni menghidangkan masakan Sunda uols~

Alhamdulillah, ME kata ok, so ptg tu lepas keje, kitorang terus ke sana. Gerak dari opis saya kul 6.30 ptg lebey kurang, sampai sana dah dekat kul 8 pm. Jangan risau uols, surau ada disediakan kat dalam restoren tu tau :) and toilet serta washing basin pun tersangatlah bersih.. Thumbs up!

Sorila, saya tak teringat nak snap pic kedai tu dari luar, gigih snap pic makanan aje hehe.. Jangan ditanya nama menu utama saya, panjang uols.. Saya pun tak ingat dah, Nasi paket ayam bakar cabet kot? Kite tengok gambor yek.. :)

Ini main course kitorang, oh ye ada kitorg add on sotong crispy, sotong ye mmg beso and crispy uols~

Sambal tu mmg ada dalam pakej, so kitorg xdela amik sambal lain kat stall yang ade dalam tu (sambal kat stall tu percuma aje)


Ha.. Saya order jus Alpukat, orang kata sedap tapi bukan selera saya kot, saya mane minat avocado2 nih huhu.. Tp gatal gak nak order, padan muke tak habis pun T_T

For dessert, memule saya nak order pavlova, tapi semalam pavlova takde plak, so try la lagi satu menu yg highly recommended by others, Pisang Keju.. Saya ingat kecik, sekali besar and banyak plak.. Jenuh gak kami berdua nak abiskan.. :) tapi memang sedap sangat, another thumbs up! Semua pun sedap la makanan kami semalam, sangat kenyang and puas hati..

Total utk semua yang kami order semalam, RM 68.60.. Not bad la kan, and kedai ni accept credit cards jugak kalau tak salah :)

So, tu jela nak cerita takat ni, if korang berminat nak pergi, sila 2 lah, memang saya recommend sangat2.. Kedai ni masuk JJCM jugak tau~

Korang boleh LIKE FB Page Rumah Makan Cibiuk ni..


Ni alamatnya kalau korang nak pergi.. :)

No. 1-G, Jalan Putra 6,
Taman Putra Kajang,
43000 Kajang,
Selangor Darul Ehsan

Kalau takut tersesat, boleh la google maps dulu before pergi or nak lagi senang, pakai Waze aje, kompem sampai dengan selamat! hehe

Selamat menjamu selera! :)

Till then, wassalam ^_^


Thanks for reading this entry!

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...