About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Monday, October 21, 2013

Keputusan yang dinanti2

Assalamualaikum!

Hai apa khabar semua? Ha... Hari ni saya gi check up kt Hospital Serdang lagi, memang menunggu2 check up kali ni, sebab kali ni la doc akan decide bila saya kene masuk wad and samada saya bole bersalin normal @ tak..

So pagi2 lagi dalam 7.15 pagi camtu saya dengan ME dah sampai kat parking hospital, memang elok datang awai2 nih, senang sket cari parking. Mase tu hujan, ME payungkan saya ke bangunan klinik pakar and dia patah balik simpan payung lam kete. Usha klinik O&G, masih belum dibukak. So amik nombor la utk register kt kaunter klinik pakar kat luar tu.

Memang berbaloi2 kitorg datang awal kali ni, masa menunggu pun idak la sampai berjam2. Setel register kat lua, tunggu klinik O&G bukak, then masuk tunggu kat dalam plak sementara tunggu misi2 sampai. Lepas misi2 dah on komputer n buat ape2 patut, nama saya pun dipanggil. Macam biasa, kene gi test urine, cek bp and timbang berat. Saya cek bp n timbang berat dulu, baru test urine. Masa tengah test urine, misi datang bitau nombor saya dah dipanggil. Saya terus la ke bilik doc, lawa doc yang treat saya arini. 

Doc pun tanya soalan2 yg biasa ditanya tiap kali check up, cek result BSP saya and berapa banyak unit insulin saya. Then doc cakap lagi 2 minggu saya kena admit ward sbb dah 38weeks by that time. Then doc kata nak scan baby. Baby dah 2.6kg, no wonder la saya rasa senak and penuhhh jek perot ni hehe.. Alhamdulillah berat baby normal, air ketuban pun cukup, uri pun position ok.

Pas scan, masuk semula bilik doc and doc tulis surat and bg slip untuk admit ward. Saya kena 'serah diri' on 3rd November 2013 (Ahad), 2 minggu dari sekarang. Kena induced, harap2 xkena induced byk2 kali la, biar la sekali induced je dah bersalin, hehe.. Tak pun, even better if before admit ward, saya dah bersalin. Everything is possible kan? Ahaks



Beg hospital pun dah masuk lam bonet, tinggal menda2 kecik la yg masih digunakan n memang dlm handbag setiap hari, mcm IC, buku pink, slip admit ward, handphone, powerbank, insulin.  Harap2 xde yang tertinggal hehe.

Ape pun, saya memang dah tak sabar2 nak jumpa baby nanti. Doakan la semoga semuanya dipermudahkan untuk kami berdua ye?


Till then, wassalam :)


Thanks for reading this entry! ^_^

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...