About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Monday, September 30, 2013

Rezeki Ibu Mengandung...

Assalamualaikum!

Apa khabar semua? Wah ni entri kedua saya untuk pagi ni...

Actually tadi teringat yang 2 malam lepas ade bermimpi makan kuih.. Dalam mimpi saya tu, kak ipar saya makan kuih, pastu dia cakap kat saya, "ni la kuih epong sarah..rasa la.."

Rupa kuih tu, cara masak dia macam kuih buah melaka, cuma warnanya mcm badak berendam and berbentuk petak..

So seperti biasa kalau saya teringin nak makan ape2 ke, mesti saya call mak saya kat kampung.. Sebab selalunya ada je rezeki saya, samada mak memang plan nak buat or mak pun memang mengidam nak makan benda yang sama.. Terer mak saya ni, saya yang mengandung, mak saya yang mengidam tau! hehe

So saya pun terus call mak, cite pasal mimpi saya tu.. pastu mak saya kata, "kuih buah melaka tu setengah orang panggil kuih kelepong.." ha..betol la tu kot..kelepong.. epong.. kan adik beradik je bunyinye tu... kan kan kan?? :)

Pastu mak cakap lagi, "kebetulan plak kak mas kau baru bagi mak gula melaka ritu, boleh la buat nanti.."

Ha.. betol tak saya cakap? Memang saya bersyukur sangat2 sebab memang murah betol rezeki saya and baby kalau bab2 makan nih... Oh ye, kak mas tu, akak saya yang no. 3.. dia memang selalu balik umah mak sbb dia akan tido kat umah mak bila husband dia outstation.. hehe..

Alhamdulillah, mak kata nak buat Sabtu nanti utk minum petang.. yahooo... murah rezeki baby Ummi ye.. ^_^ cayaannggg nenek (mak saya), cayaaangggg mak yang (kak mas)..

So, mari la kita bersabar menunggu hari Sabtu ye baby..

Otometik mood terus jadik ohsem pagi ni yessss..

**oh ye, lagi pun hari Isnin kan tak elok ber'Monday Blues', bukan budaya orang Islam.. hari Isnin hari kelahiran Rasulullah S.A.W., Rasul Junjungan kita.. oleh itu marilah kita mencinta, menyukai & menghayati hari Isnin dengan gembira.. :)

Terima kasih Ya Allah atas rezeki yang Engkau kurniakan kepada kami..

Till then, Wassalam! (",)



 Thanx for reading this entry! ^_^



 

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...