About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Tuesday, September 17, 2013

4D Scan With Miss Jezzlyn

Assalamualaikum!

Apa khabar semua? Ha... Actually saya memang nak share pasal saya pergi buat 4D scan dengan Miss Jezzlyn yang famous di kalangan blogger tu, selepas scan.. Tapi seperti yang korang tau (maybe ade yang tak tau), keesokan hari selepas saya pergi 4D scan tu, saya admitted to ward plak for 4 days.. Tu yang agak tergendala sket siaran kali ni..hehe..

Ape pun, kali ni saya akan share pengalaman saya buat 4D scan dengan Miss Jezzlyn, saya buat di Klinik Fauziah & Rakan2 kat Ampang.. Jauh saya travel dari Balakong ke Ampang semata2 nak buat 4D scan..ahaks..

 So, kenapa Ampang? Ada je Miss Jezzlyn buat scan kat Equine Park, tapi kat Equine tu hari Khamis je.. saya prefer Sabtu, so kebetulan tengok schedule Miss Jezzlyn, ada slot yang masih kosong untuk hari Sabtu, 24 Ogos 2013 ritu.. Saya pun terus book online.. Nanti saya bagi link macam mana nak book online kat bawah karang ye.. sabar tau...baca dulu yer.. ^_^

Saya booked pukul 9.00 pagi, so seawal 7.00 pagi dah keluar rumah untuk pergi breakfast dulu, kasi baby aktif dulu, lapar2 kang baby saya kurang gerak.. And semalamnye pun saya dah beli Kit-Kat siap2 untuk makan dalam kereta, org kata baby akan aktif kalau makan coklat.. ye ke? ahaks..bedal je la labu.. lain orang lain ragamnye kan..

Lepas bekpes, dalam kul 8.00 am gitu saya dengan ME pun gerak la menuju ke Ampang, ikut MRR2, alhamdulillah la jalan memang tak jem langsung, pagi lagi agaknye? Ari2 cuti camni orang masih bergulung atas katil kot, ahaks!

Tak susah pun nak cari klinik Fauziah tu, masa dapat confirmation email dari Miss Jezzlyn, dalam email tu dah bagi direction and landmark segala.. siap bitau berapa banyak traffic light nak kena kira sebelum sampai situ hehe..

Jadiknye, sebab dah tersampai awal, kitorg pun pusing la ke belakang bangunan untuk berhenti kejap, lepaking dalam kete smp lebih kurang kul 8.45am kot, baru gerak ke hadapan bangunan untuk cari parking.. Parking agak penuh, so kitorang park agak jauh dari klinik.. Takpe, berjalan di pagi hari kan bagus, eksesais kasi baby cargas, jangan kasi dia tido.. ahaks..

Masuk2 je dalam klinik, terus ke kaunter and cakap dengan staff kat situ, saya ada book 4D scan dengan Miss Jezzlyn.  Dorang suruh saya tulis nama and duduk kat kerusi yang ada kat dalam klinik tu..

Sambil2 menunggu tu, terasa nak terbuang air kecik plak sebab jauh travel and kena plak kipas dalam klinik tu pepagi camtu, tapi saya tahankan aje.. Akak saya pesan, kalau kencing b4 scan nanti air kurang, baby pun tak nampak jelas.. (banyak betul orang pesan kan, saya ikutkan aje ahaks)..

Nasib baik tak tunggu lama, sesi sebelum saya tu agaknya baby dia cooperate bagus, so cepat setel, cepat la saya dapat masuk.. Dah masuk saya disuruh baring atas katil tu, husband duduk kat kerusi dekat meja sonographer, Miss Jezzlyn tengah burn kan cd untuk mommy sebelum saya. Takpela, kita relaks2 sambil baring dulu yek.. :)

Dah setel cd utk previous patient, Miss Jezzlyn pun duduk mengadap mesin scan tu and pegang perut saya, then dia suruh saya mengiring ke kiri, sebab baby saya kat belah kanan masa tu.. Sapu2 gel, sesi scan pun bermula..

Baby saya pemalu, dia duk sorok muka dia dengan tali pusat, dipeluknye tali pusat tu dibawak depan muka.. So bermula la sesi pujuk memujuk antara Miss Jezzlyn dengan baby saya..  Dipicit2 perut saya, ditekan2 perut saya, biar baby alih tangan, tunjuk muka.. Then Miss Jezzlyn suruh saya pujuk baby jugak, sebab baby kan lebih familiar dengan suara ibu sendiri.. Saya pun tolong la jugak pujuk baby, tapi baby saya ni memang pemalu tahap paling pemalu la..

Tapi Miss Jezzlyn tak putus asa, sementara tunggu baby saya tunjuk muka, dia ukur panjang baby and kandungan air ketuban segala, then try cari 'ehem' baby saya untuk confirmkan jantina.. Baby saya baikkkkk punye kepit tak mo tunjuk ahaks.. Sabo jela, baby memang sorok habis..

Pastu sambung lagi pujuk baby untuk kasi nampak muka, berjaya buat baby turunkan tangan dari muka, tapi kaki pulak naik tutup muka... alahai lawak betul la baby saya ni.. Pujuk punya pujuk akhirnya baby mengalah gak and tunjuk gak wajahnye yang gebus and bolats macam Ummi dia nih.ahaks..

And dah kendian pun, alhamdulillah jantina dapat diconfirmkan..


Tengokla, dengan kaki2 skali naik ke muka.. ahaks..


Ni video plaks... wajah sebenar? tungguuuuuu bila baby dah keluar nanti hehe..

Masa saya buat 4D scan ni, masa ni baby 26weeks++..

So, bagi yang berminat nak buat 4D scan dengan Miss Jezzlyn ni, boleh la cekidaut link2 yang saya bagi kat bawah ni ye.. :)





So, ape lagi? Cepat2 la sape2 yang berminat nak buat 3D/4D Scan ni.. in sha Allah berbaloi2!!! ^_^

Kalau korang2 yang ada pengalaman scan dengan Miss Jezzlyn ni, boleh jugak share2 cite korang kat bawah ni.. :)

Till then, Wassalam..





 Thanx for reading this entry! ^_^



 

3 comments:

  1. Slm. Mmg appoitment yg bole d buat tu dr jezzlyn ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm, Lili Yana..

      Actually ade beberapa org sonographer, if u prefer dengan mizz jezlyn, cari slot yg ada nama mizz jezlyn.. sy mmg sengaja cari slot mizz jezlyn, tu yg smp ke ampang :)

      Delete
  2. terima kasih banyak atas testimonial ye , boleh refer www.3d-4d-scan-malaysia.com atau www.bayi-ibu.com/3d-4d-scan-malaysia untuk latest package ye ... kalau tidak jumpa muka baby FREE , jantina tak nampak free untuk 22minggu keatas , REFUND kalau jantina salah .. guarantee services ye ... 5d scan>> HDlive juga available di ampang , boleh refer kat facebook untuk latest update sonographer bertugas termasuk miss jezzlyn, miss celynn, miss shanice , miss ada , miss irene di facebook >> https://goo.gl/53vyFG ... cuba klik link ni ye.. sebarang masalah semasa booking online sila sms 0176202933/0164383366 (SMS sahaja) , book sahaja bayar semua lepas scan.

    ReplyDelete

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...