About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Friday, September 20, 2013

Kerana tak cukup tidur...

Assalamualaikum!

Apa khabar semua? Salam Jumaat untuk semua ye... dah petang baru nak ucap kan, ape la saya ni..ahaks..

Ape pun, sekarang ni saya dah 30 weeks, nak masuk 31 weeks pregnant dah.. dah tak jauh perjalanan saya, nervous plak rasanya..  Dengan nak jaga gula lagi, cucuk insulin lagi.. harap2 semua ni akan berakhir bila saya dah bersalin nanti and baby sihat hendaknya, in sha Allah..

So, seperti biasa tiap2 malam saya tido before kul 10.30pm.. mata memang otometik ngantuk giler dah time2 camtu... malam tadi pun sama.. Walaupun dah makin susah nak dapatkan posisi yang selesa untuk tidur, tapi mula2 je.. bila dah tido, bukan sedar ape pun kan?

Tapi saya akan tersedar gak bila terasa lutut dah lenguh tahap nak tercabut and akan tukar posisi..  Cuma malam tadi lebih kurang 3.30 am kot saya terjaga nak ke toilet, biasa la nk kosongkan pundi kencing, and lepas tu saya akan minum air suam sebelum sambung tidur..

Tapi lepas minum, tak boleh pulak nak tido balik.. Jenuh la saya baring sambil terkebil2..  Dah dekat 15 minit camtu takmo gak lelap2, saya pun capai henpon and belek2 la (maklum la dah update ke iOS 7 ahaks! #takdemotip okay).. bukak fb, bukak instagram..

Tak jugak2 ngantuk, saya letak balik henpon and termenung jela.. Saya pun tak tau kul bape terlelap balik, tapi rasa kejap sangat lepas tu alarm saya pun berbunyi jam 5.20 am.. Selalu memang saya akan snooze and bangun semula bila alarm berbunyi utk kali ketiga iaitu kul 5.38 am.. Kira tu dah final call la utk saya bangun mandi and bersiap utk pegi keroje..

Bila dah bangun, terus la mandi and bersiap mcm biasa.. takde pun rase ngantuk ke ape sampai la dah smp opis ME and saya drive ke opis saya pulak.. oh ya, pasni maybe saya kena drive dari opis ME ke opis saya and petang dari opis saya ke opis ME sebab ME dah kena balik kul 6.30 sob sob.. maybe saya akan pertimbangkan untuk drive sendiri dari umah ke opis sbb tak lalu nk tunggu smp 6.30 oi.. tu pun kalau larat drive laa..maklum le dah makin sarat ni, nak duduk pun tak larat apetah lagi nak tumpu drive.. T_T

So balik pada cerita kita tadi, kat mane ek.. em... ha.. saya tak rasa ngantuk pun, sampai dah smp opis and sampai la kul 10 lebih pagi tadi.. lepas kul 10 je, baru la terasa sakit kepala.. aduh... ni la dia, saya kalau tak cukup tido mmg komperem saket kepala.. tsk tsk..

Disebabkan arini ari Jumaat, rehat pun panjang, saya plan nak topup la tido.. Lepas cucuk insulin, saya terus gi tapau lunch, waktu rehat terus makan and agak2 makanan dah mendap, saya pun bentang la tilam lipat2 saya tu kat tepi meja (port biasa saya tido) and mulakan misi utk mentidokan diri.. sib baik berjaya, walaupun sakit sebab terasa lantai jugak, tapi saya tetap alas perut dengan bantal nipis yang sy guna alas duduk kat kerusi hehe..

Alhamdulillah, tercapai hajat nak topup tido.. So petang ni plak pas keje saya terus ke Bandar Utama untuk amik ME, tapi sebab dia abis keje kul 6.30, rasanye kena la saya melepakkan kereta dan diri kat depan TV3 tu sementara tunggu 6.30.. kot ada kosong ye, maklumle situ penoh manjang parking, tak paham betol T_T

Semoga saya tak boring tahap gaban la.. nampak nye arini lambat le kitorang dapat dinner.. sampai umah tah kul bape, masak nasik lagi, tunggu ME masak lauk lagi (sekarang hari2 ME masakkan lauk untuk dinner, janji saya masak nasik haha).. kitorang makan lauk simple2 je, mujur la kami berdua bukan jenis memilih, janji makan suda :)

Akhir kata, doakan la segala urusan saya dipermudahkan ye.. tima kasih semua :)

Till then, wassalam :)




 Thanx for reading this entry! ^_^



 

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...