About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Tuesday, November 22, 2011

Part 2 : Ayah

Assalamualaikum!

Pertama sekali nak say sorry, sebab lepas Part 1 hari tu, saya terus senyap kan... Actually saya demam panas hari tu, 40.2 suhu saya... Memang tak bangun langsung la masa demam tu..

2 minggu jugak saya demam, demam saya on-off... Pagi demam, tengahari elok... Petang demam balik, malam elok... Camtu la selama 2 minggu ooo... seksa...

So berbalik pasal kisah ayah saya... Saat entri ini ditulis, hari ni masuk hari ke 10 ayah duduk dalam wad... Last saya lawat ayah, hari Sabtu & Ahad baru ni..  2-3 hari sebelum tu, doc ada suruh pakaikan tiub (masuk melalui hidung, terus ke dalam perut) kat ayah, sebab ayah tak boleh menelan makanan/minuman.. If minum pun, ayah akan tersedak2 and doc takut banyak air masuk ke dalam peparu..

Ayah bisik kat abang saya (masa tu abang saya yang jaga ayah), "Kalau kau sayang kat ayah, jangan kasi doktor pasang tiub kat ayah".. Menangis kami adik beradik dengar... Hurm... ayah...

Lepas bincang2 dengan mak, kami sepakat nak dengar cakap ayah. Memang kalau diikutkan, tiub tu penting demi keselamatan ayah.. Tapi ayah dah ada pengalaman pakai tiub tu masa strok dulu.. So ayah kata sakit, sebab tu dia berkeras takmau pakai tiub lagi dah.. Jadi kami sepakat terima kata2 ayah sebab apa, supaya hati ayah tenang, family dia dengar kata2 dia.. And in case apa2 jadi pun, kami tau kami dah puaskan hati ayah..

Tapi, menjelang tengahari, doc pakar datang check and kata "No no no! Pakcik mesti pakai jugak tiub tu, kami tak mau lagi banyak air masuk dalam peparu pakcik."  Akhirnya, ayah saya akur dengan kehendak doc pakar. So tiub pun dipasang (tak tau la ayah rela hati sepenuhnya or separuh hati)...

Keesokannya, saya sms mak, sebab mak dah start jaga ayah balik, abang dah kena masuk kerja.  Mak kata, tiub ayah asik tercabut tiap kali ayah batuk or nak lap hingus. Dah 4-5 kali tiub tu dipasang balik, ayah kata sakit.

Sudahnya, dorang cabut terus tiub tu and suruh mak bagi ayah minum susu sikit2 and suruh ayah telan perlahan2 supaya tak tersedak.  Tapi tiap kali bagi pun, ayah tetap tersedak. Hurm..

Hari ni saya belum sempat sms mak lagi, nak bagi mak berehat dulu.. Sian mak, mak pun dah tak berapa kuat, tapi kena bermalam di hospital berhari2.. Alahai sedihnya hati saya...

Marilah kita terus berdoa untuk kesihatan ayah dan mak saya ya... Terima kasih..

Pesanan buat semua, sementara ayah and ibu masing-masing masih sihat, tunaikanlah apa pun keinginan mereka, especially bab makan or berjalan2.. Selagi dorang masih mampu makan, masih mampu berjalan, penuhilah hasrat mereka..

Alhamdulillah, bab berjalan2 insyaallah saya dah penuhkan hasrat orang tua saya, cuma bab makan tu saya tak tau la kalau2 ada lagi yang belum dapat ditunaikan..

Sekian dulu, saya tak boleh nak pikir dah.. Kalau ada yang baca entri ini, harap baca dan simpan dalam hati sebagai ingatan sebagai seorang anak... :)


p/s : oh ya, tak lupa jugak di sini saya nak ucapkan tahniah kepada pihak Hospital Tuanku Jaafar kerana cafe anda di klinik pakar, menunya bertambah baik dan lebih meriah dari dulu..

 

Thanx for reading this entry! ^_^


0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...