About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Wednesday, December 25, 2013

Dugaan~

Assalamualaikum!

Apa khabar semua? Rasanya dah sebulan kot saya tak update entry.. Macam2 perkara yang dah terjadi sepanjang sebulan ni sampai saya tak sempat nak post entry pun.. Dugaan~

So, lepas Nukman discharge dari HTJ aritu, memang kuatkuasakan langkah2 keselamatan dan kesihatan kat rumah. Mak, ayah and saya yang masih batuk2 masa tu, memang pakai mask kalau perlu berdekatan dengan Nukman. Tangan pun harus dicuci dengan Lifebuoy tiap kali nak pegang Nukman..

And tak lama lepas tu pulak, saya kena demam, suhu panas sampai cecah 40 Celcius.. Lepas 3 hari demam, saya gi klinik pada hari ke 4 sbb dah tak tahan.. Doc amik darah and masuk air 2 pain kat saya.. Doc kata if virus denggi, maybe kene admitted to ward.. Alahai, fobianya bile dgr pasal wad or hospital.. 

Ptg tu doc call utk bitau result, and doc kata memang virus, tapi bacaan platlet utk denggi is bawah 150, and bacaan saya 213, so doc kata should be ok la.. Lega sket saya dgr sbb memang tak nak masuk wad..

Lepas gi klinik tu, teus mintak mak buat sup ketam, minum 100 plus and banyak minum air masak hari2.. Mmg nak sihat la.. Makan 8-9 hari gak la saya demam ritu.. Selera makan memang merudum la.. Sian ME kene jaga Nukman sorang2 bila malam2.. Saya takut nak pgg Nukman, takut berjangkit.. Fobia~

Alhamdulillah la akhirnya demam kebah sepenuhnya.. Skrg barula saya dpt cium Nukman tau.. Dekat sebulan gak saya tak dapat cium Nukman sbb batuk and demam~

Ok la, sambung kisah Nukman di lain entry ya, nak mamam dulu~

Till then, wassalam..


Thanks for reading this entry!

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...