About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Monday, July 23, 2012

Mula2 Puasa

Assalamualaikum!

Pertama sekali, belum terlambat rasanya nak ucap selamat berpuasa kepada semua..





Keduanya, saya sendiri pun terkejut masa mula2 bukak blog saya.. last post ialah pada bulan April??? wow.. tahniah kepada diri saya sendiri kerana telah meninggalkan blog saya sehingga bersawang begini.. T_T kesian my blog..

So, bagi menebus rasa bersalah terhadap blog kesayangan saya kerana ditinggalkan sepi tanpa khabar, hari ini marilah saya bercerita. Cerita tentang apa? Tentang pengalaman berpuasa selama 2 hari lepas la kot..

Seperti yang semua sedia maklum, kita mula berpuasa pada 21 Julai 2012 iaitu pada hari Sabtu yang lalu.. Selalunya, saya kalau berpuasa di hujung minggu, memang akan teramatlah lemau sebab duduk rumah je kan..

Nasib la kali ni, hari Sabtu keluar, Ahad pun keluar...kurang lah sket kelemauan itu ^_^

Oh ya, tahun ini adalah tahun kedua saya berpuasa di samping suami tersayang ♥

So, untuk hari pertama, ME (suami saya) nak sahur nasi goreng, simple right? :) So mlm sebelum tu saya dah masak nasik siap2 and potong2 sosej siap2.. Oh ye, mak saya kata, kalau nak buat nasi goreng, elok kalau pakai nasi sejuk, tak melekat2.. sebab sebelum2 ni saya selalu guna nasi yang baru lepas dimasak, so paham2 la hehe.. kali ni dah bersedia awal, masak siap2... potong sosej siap2.. pagi nak sahur tu, tinggal goreng je nasinye..

Saya dengan ME ni dua2 tak berapa makan sayur, so nasi goreng kami teramatlah simple, pakai perencah nasi goreng Adabi dan hanya tambah sosej, telur dan sedikit sos cili + kicap sahaja.. simple kan? ahaks

Aktiviti di hari Sabtu, pergi Plaza Low Yat, saya nak cari memory card untuk my Galaxy Note.. biasa la, saya ni memang tak cukup kalau takat 16gb memory sedia ada pada phone.. musti mau tambah.. so pegi la cari sebab member kata kat situ murah kot? Memang murah pun, saya beli microSD card Sandisk 16gb Class 10, baru RM48 kot? sebelum ni ada kedai hp di pertama offer, class 4 untuk 16gb makan ratus2 kot? beza kan? dapat jimat di situ :)

pastu pusing2 sikit2 lagi kat situ, sempat jugak install GPS dalam Note saya.. install Aura.. baru kot.. sebelum ni saya biasa pakai Garmin, tapi kali ni try Aura pulak.. org tu kata, free for life, free updates.. kita tengokkan aje.. oh ye, install Aura RM 60, beli handphone holder (dlm kereta) pulak RM50.. mintak2 kurang, dapat la RM90 utk kedua2 barang itu.. :)

lepas Low Yat, pegi pulak ke Sogo.. terkejut jugak, punye la ramai orang! Siap ada tanda seru oke, tu memang betul2 terkejut kekeke.. tak bajet la 1st day puasa ramai camni.. rupa2nya dorang sibuk shopping, maklum le tengah MEGA Sales kot..

So, dah jalan2 lebih kurang, tatau nk buat ape dah, kaki dah lenguh, naik ke foodcourt untuk duduk2.. dalam kul 5 camtu, terus ke Secret Recipe untuk reserve table.. pengalaman lepas, lambat datang, dah full.. tapi pikir baru 1st day puasa, org tak ramai kot? tapi saya tetap ambil langkah berjaga2 dengan reserve awal2.. dah order n buat payment utk reservation, baru la turun balik ke parking utk berehat dlm kereta :p

dah 6.30ptg camtu kot baru naik balik utk terus ke Secret Recipe.. ramai orang oooo kat foodcourt and Secret Recipe tu.. lega sangat2 sbb dah reserve awai2..

hari Ahad pulak, ME kata nk sahur roti telur je.. so buat roti telur aje la.. tengahari usha2 home theatre, sbb ME nk cari ganti speakernye yg dah rosak.. berdentam dentum la rumah saya lepas nieh :D alhamdulillah.. dpt tv free lagi tu :D

berbuka pulak, kat rumah MIL di Batu Caves.. sebelum gi rumah MIL, pegi bazaar Ramadhan di Selayang Baru.. saya pun tak tau nama tempat tu, tapi ME kata Selayang Baru, so Selayang Baru la... :p beli lebih kurang, baru pegi rumah MIL.. ipar duai lain takde yang balik, so berbuka dengan mak + ayah mertua, adik + abg ipar aje la.. :) kenyang sampai menyandar kot, MIL buat bubur jagung..nyum3..

balik lepas isyak, sebab saya belum gosok baju kerja T_T

masuk je dalam kereta, saya cakap ngan ME, saya nk tido dulu, nnt tak larat nk gosok baju.. eheks.. balik rumah sempat la gosok baju sepasang utk saya n ME.. jadi la kan..esok sambung lagi..

begitu la puasa saya 2 hari ritu.. lepas2 ni tak tau pulak kan? hehe selamat menunaikan ibadah puasa ye semua... :)

Wassalam..



 Thanx for reading this entry! ^_^


 

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...