About Me

My photo
I'm just a simple girl, happy go lucky and also a very, very good listener... I'm good at hiding my true emotions, that's why you'll never know when I'm sad.. :)

Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawah Ni

Ha... Sila² La Tinggalkan Jejak Korang Kat Bawaaaaahhhh Sekali Page Ini Ye.. Senang Saya Nak Terjah Korang Balik... Kalau Sudi, Boleh Jadi Follower Saya... Kalau Tak Mau Pun Tak Ape.. Terima Kasih Sbb Sudi Singgah Yer.. Singgah² La Lagi Lenkali.. ^_^ ♥

Wednesday, July 21, 2010

DIIKAT~!!!

Salam ols...

erm..dah lame tak menjengukkan diri...bz beno rasenye...

well...kene ikut tajuk oke... alhamdulillah tanggal 26.06.2010 (Sabtu) lepas, aku n Mr. E telah selamat ditunangkan....bermakna, tinggal selangkah lagi ke gerbang perkahwinan...alhamdulillah... doakan semuanya berjalan lancar okes? ♥

Majlis ni buat kecik² aje, tak jemput kwn² sgt pun, sbb ekceli aku tanak pun bertunang, tp mak kate, ape lak kate org kan.. (kalu ikut ati aku, nk buat bertunang + nikah sekali, lagi jimat kan?).. tp org kate, jgn melawan kate mak bapak...tak berkat nnt..so aku ikutkan je la... tp bersyarat..hehe..

Syaratnye? aku ckp kt mak (mase mula2 mak suh bertunang dulu)... boleh kalu nk buat kenduri bertunang, tp aku setelkan barang2 hantaran aje, yg lain2 aku tanak amik tau (bukan aku yg nk buat kenduri kan?).. n mak ayah aku setuju... tp biasalah...anak mane yg sanggup nk susahkan mak pak dorg kan... aku pun bagi la separuh belanja kenduri kt mak utk membantu mane yg patut...alhamdulillah... tersenyum mak tatkala aku hulurkan berkeping2 not rm100 ke tangannye utk majlis pertunangan... aku dah ckp ngn mak, "jgn ajak ramai2 tau...takut tak terjamu lak jemputan nnt...yela nk buat kecik² kan.. kwn² pun Alah (ni panggilan manje aku dari kecik) tak jemput tau...nk jimat nih..tayah ajak ramai² sgt tau...sedara mara je dah la.." begitu la lebih kurang bunyi pesanan khidmat masyarakat ku pd mak dulu..

n sudahnye, mmg mak ajak jiran² terdekat aje...n aku lak jemput few of my closest frenz aje.. thanx to Zila, geng n9 crew (VIVAC) yg sudi hadir pd hari kejadian...

so cerita dari pagi hari kejadian...pihak lelaki janji nk mai pas zuhur...so dlm kul 11 gitu aku dah start tuam muke ngn ais dah...senang mak andam nk mekap nnt... (thanx to Kak Eja for da makeup...like it so much!nice n simple (",) ♥ ) tuam punye tuam...tunggu² Kak Eja (mak andam) tak sampai²...aku pun riso gak, tanye kt along, dah contact ke lum Kak Eja... Along kate dah contact,Kak Eja kate otw..

Dekat² kul 1 baru Kak Eja smp...alhamdulillah la...tp takpe, aku pun faham org mengandung ni (Kak Eja ngh mengandung 6 bulan)... janji mekap siap n sempurna, sudah la.. ♥

So dah setel mekap, aku pun duk siap² la menanti kehadiran pihak lelaki ngn sabar... tp yg bestnye, bile org tanye, "ha..debar tak? debar tak?"... aku mmg yakin betul...mmg tak rase ape beb!! haha.. bukannye aku tak eksaited nk bertunang, tp siyes tak nervous langsung (ini bukan statement berlagak oke)...mmg cool giler aku rase time tuh...siap pose² amik gambau lagi...

Ya...ini la hasil mekap Kak Eja...simple n nice..just the way i like it.. even Kak Eja sendiri ckp, "eh...mcm Mas (akak aku) mase nikah dulu la!!"... tak caye? ni aku tunjuk gambo akak aku time nikah dulu yek.. (aku pinjam baju nikah dia, no wonder la kan? dah la muke kitorg hampir same..)
 
ha...same tak? same tak? same tak? kekeke..ade la iras sket2 kans... jgn keliru taw!!

so sambung cerita....pihak laki smp kt rumah aku lebih kurang kul 2.15pm... pun time tu aku tetap tak rase ape²!! (sekali lagi, ini bukan statement berlagak oke..haha) dorg cerita punye cerita smp la detiknye utk menyarung cincin ke jari aku yg montoks ini... time mak aku ckp "jap lagi dorg nk masuk sarung cincin", baru le rase debar giler... (padan muke aku)

so masuk la team² pihak laki berduyun² utk mengambil gambo detik bersejarah itu... bakal mak mertua aku ni pemalu orgnyer...penyenyap orgnyer...sib baik beliau ditemani oleh bakal adik iparku... nak tengok bakal mak mertua aku ke? ahaks..

ya...itula dia...bakal mak mertua aku...muke pemalu kans?? ahaks~ time nk sarung ni nebes giler oooo takut tak muat haha...sbb dah dekat² nk bertunang tu, napsu makan kemain mengalahkan godzilla!!! sib baik~

so ini serba sikit gamba utk tatapan u ols..

yg ni...bakal mak mertua, bakal adik ipar..n bakal anak buah... hehe ♥


yg ni lak bersama makcik²nyer...

and tadaaaaa!!! ni ler cincin yg disarung... (",) ♥ (aku suke cincin tunang, Mr. E suka cincin risik!!)

ya..tak lupe jugak n9 crew..thanx for coming.. :) ♥

akhir kate..begitu la ceritanya...selamat suda...skang ni ngh bz nk buat persiapan kawen lak... haih~ penat gak kan... :)

doakan semuanya lancar ye ... amiin.. sehingga ketemu lagi di lain rancangan!!

assalamualaikum!! ♥

0 viva bergolek²:

Post a Comment

Viva Bergolek²

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...